Klikk & hent

Klikk & hent

Slik fungerer “Klikk & hent”

  • Finn et produkt du ønsker å kjøpe.

  • Trykk på “Klikk & hent”-boksen og du vil få opp en liste over alle butikker som har produktet på lager.

  • Velg butikken du ønsker å hente produktet i.

  • Fyll inn e-postadresse og mobilnummer.

  • Trykk på “Klikk & Hent” knappen og reservasjonen blir sendt til butikken.

 

Du vil innen to timer* få en SMS om at varen er klar for henting. Vent med å reise til butikk til du har mottatt SMSen. Vi holder av varen til deg i to virkedager fra du mottar SMSen.

*i butikkens åpningstid

 

Har du spørsmål om din “Klikk & hent”-ordre, ta kontakt med butikken hvor du har reservert varen.

Fordeler ved “Klikk & hent”

  • Fri frakt – du henter produktet selv i den butikken du ønsker.X-tra service – I alle våre butikker har vi ansatte som kan yte X-tra service. Les mer HER.
  • Tilgjengelighet – du sikrer at produktet er tilgjengelig for deg i butikk når du ankommer butikken.

Hent i butikk

Er ikke produktet tilgjengelig i din lokale BilXtra-butikk?

Om produktet ikke er tilgjengelig i butikk, men på lager i nettbutikken, kan vi sende produktet fra vårt hovedlager slik at du kan hente det i butikken. Da vil det imidlertid ta noe lenger tid før du kan hente produktet. Vent med å reise til butikk til du har mottatt SMSen.

Ønsker du å betale på nett eller reservere flere varer av gangen?

  • Velg «Hent i butikk» under leveringsmetode i kassen.
    • Dersom du betaler varen på nett – husk å ta med ordrebekreftelsen ved henting.

Spørsmål og svar

Når kan jeg hente varen min?
Når butikken har gjort varen klar til henting etter maks 2 timer innenfor butikkens åpningstider, vil du motta en SMS om henting. Reservasjoner gjort under 2 timer før butikkens stengetid må påregnes å bli hentet neste dag.

Hva må jeg ha med når jeg henter varene?
I butikken trenger vi ordrereferanse fra mottatt SMS. E-post og telefonnummer kan også brukes som referanse.

Må jeg betale varene på forhånd?
Nei, du betaler i kassen når du henter varene.

Hvor i butikken kan jeg hente varene?
Varene hentes i kassen. Du kan også henvende deg til butikkansatt for hjelp.

Koster det ekstra å forhåndsbestille varer?
Tjenesten er helt gratis. Du betaler kun for varene du velger å kjøpe.

Kan jeg avbestille varene?
Ja! Ordre som ikke blir hentet, oppbevares i kassen opptil 48 timer etter angitt hentetid. Det er ikke nødvendig å gi beskjed til butikken i slike tilfeller, men det hadde vært veldig hyggelig om du tar deg tid til det så andre får muligheten til å kjøpe produktet.

Hvilke butikker har Klikk & hent?
De fleste av våre butikker har Klikk & hent, du finner oversikten i listen over butikker når du velger “Klikk og hent” på produktsidene.

Kan jeg svare på sms meldingen?
Dette er dessverre ikke mulig. Trenger du kontaktinformasjon til butikk, finner du det her.

Hvor lenge holdes min reservasjon?
Du vil motta en SMS innen 2 timer innenfor butikkens åpningstid. Varen holdes av i 72 timer etter at du har mottatt SMS. Etter dette vil varen bli lagt tilbake i butikken. Ønsker du å holde av varen lenger, kan du kontakte butikken og høre om dette er mulig. Obs.72 timers grensen starter f.o.m. mandag butikkens åpningstid, hvis reservasjonen er gjort lørdag etter åpningstid og søndag.

Har klikk og hent samme vare pris som nettbutikken?
Du betaler samme pris som i nettbutikken. Dersom butikken vil ha en annen pris, må butikken gjør opp om det med nettbutikken senere. Dette skal ikke berøre deg som kunde.

Kan noen andre hente varen?
Ja, men av praktiske hensyn bør vedkommende som henter varen ha SMS meldingen.