SKANBATT LITHIUM 12V 165AH

BAT-HEAT165150BS
16 999 kr
1
  • Ikke på lager
  • Fri frakt over 1 000 kr

Ikke tilgjengelig for Klikk & Hent

LITHIUM FRITIDSBATTERI

SKANBATT V2 Lithium HEAT Batteri 12V 165Ah 150A BMS - 8 års garanti!
NYHET! 12V 165Ah i en vanlig 95Ah blykasse - ypperlig dersom man ønsker mest mulig kapasitet eks. i sin bobil hvor batteriet må monteres under setet.

Høy energitetthet / lav vekt - Skanbatt HighDensity (HD)
HEAT-165150BS er et helt nytt batteri hvor høy energitetthet/lav vekt er hovedfokus (Skanbatt HighDensity), foruten velkjent Skanbattkvalitet, funksjonalitet, lang garantitid og topp ytelse. Batteriet er svært velegnet til forbruk i bobil, båt, camping, industri og andre, strømkrevende applikasjoner hvor plass og vekt er viktig. Til hytter, hvor energitetthet er mindre viktig, så anbefaler vi vår Ultra-serie (12V) eller Skanbatt Powerwall (48V) - som har funksjonalitet spesielt godt egnet for hytter.

Designet for bobiler
Dette batteriet har samme mål som alle våre andre "under-setet"-modeller, men med høyest mulig kapasitet på minst mulig volum og vekt. Dersom man monterer 2 stk. av disse under setet på eks. en Fiat Ducato-basert bobil, så får man 330Ah brukbar kapasitet under setet – ca. tilsvarende brukbare kapasitet som man får ved 50% nedtapping av ca. 7 stk. 95Ah blybatterier – men kun ca. 33 kg lithiumbatterier mot ca. 185kg blybatterier.

Innebygget, automatisk sikkerhetssystem

Batteriet har en avansert innebygd battericomputer (BMS) som tåler opptil 150A kontinuerlig belastning (meget kortvarig opptil 450A i opptil 5 sekunder). Vi anbefaler normalt lavere kontinuerlig strømtrekk pga. potensiell varmgang i polsko – 150A er en fornuftig grense. Batteriet har vanlige batteripoler, som også har ferdige gjenget hull for M8 bolter - om man heller ønsker å benytte dette. Battericomputeren er helautomatisk, og beskytter batteriet mot:

  • Utlading/overopplading
  • For høy temperatur
  • Lading i kulde (har innebygget, automatisk styrt varmeelement)
  • Kortslutning
  • Overbelastning
  • Skjeve interne celler (automatisk, aktiv balansering av cellene)

Tekniske data:

  • Nominell spenning: 12,8V
  • Vanlig hvilespenning ved 100% SOC: ca. 13,2-13,35V
  • Nominell kapasitet: 165Ah
  • Energimengde fulladet: 2112Wh
  • Selvutlading ca.: <5% pr. mnd.
  • Maks antall i serie: maks 4stk (48V). (NB: Alle batteriene må topplades før seriekobling)
  • Maks antall i parallell: Ingen begrensning så lenge det kobles balansert og med individuell sikring pr. batteri.
  • Maks utladestrøm: 150A
  • Maks peakstrøm: 450A <5sek
  • BMS cut off spenning: 10V
  • Beskyttet mot kortslutning
  • Maks ladestrøm: 100A (anbefalt <50A)
  • Anbefalt ladespenning: 14,4-14,6V
  • Spenning hvor BMS bryter: 15,0V
  • Dimensjoner: 355x175x188mm
  • Vekt: ca. 16,2kg (Netto)
  • Terminaler: Bilpoler m/ gjenger for M8 bolter
  • Innkapsling: IP65
  • Kjemi: LiFePO4
  • Varmer aktiverer: ladestrøm >9,5A, intern temperatur i batteriet <=0 grader Celsius.
  • Varmer forbruk (under lading): ca. 120 watt til batteriet når ca. +5 grader Celsius intern temperatur.
  • Varmer stenges automatisk når batteriet er oppvarmet (+5 grader Celsius), og batteriet åpner så for normal lading.
  • Batterimonitor er shunt-basert, og måler mellom 1 og 200A forbruk. Forbruk under 1A vises ikke i appen. For å redusere feilmarginen på SoC, så anbefaler vi regelmessig opplading til 100%, eller at fysisk hovedbryter aktiveres / batteripol kobles av ved lagring.

Du trenger kanskje også