Kundesenter

BilXtra nettbutikk drives av Sørensen og Balchen AS

Kundesenter

Adresse: Rosenholmveien 12, 1252 Oslo
Postadresse: Postboks 134 Holmlia, 1203 Oslo
Organisasjonsnr: 916 591 144 MVA Registrert i Brønnøysundregisteret.

Har du spørsmål vedrørende bestillinger i vår nettbutikk, kontakt oss på nettbutikk@bilxtra.no. Henvendelser på e-post besvares innen 48 timer (virkedager) fra henvendelsen er mottatt.

Hente produkt i lokal butikk = fraktfritt!

Ønsker du fraktfri bestilling kan du enkelt bestille og betale på nett, velge nærmeste BilXtra butikk og hente varene dine der allerede dagen etter. Dette krever at du bestiller før 14.00. (Gjelder ikke butikker Nord for Saltfjellet). Alle produkter sendes fra lager i Oslo. Det taes ikke ut fra lokale butikklager.

Det finnes også en del produkter som ikke kan sendes i posten, enten pga innhold, vekt eller størrelse. Disse kan bestilles og betales på nett, men må hentes i nærmeste lokale butikk. Det er viktig her å vite at ingen produkter kan hentes hos våre verksteder.

Fraktpris

Vi har en fast fraktpris på 79,- pr bestilling, inntil ordre på kr 500,- For ordre på over kr 500,- er det gratis frakt.

Levering med servicepakke

Vi sender alle varer fra Sørensen og Balchen sitt lager i Oslo. Bestillinger gjort før kl 12.00 sendes samme dag, etter dette senest dagen etter bestilling. Fremsendingstid varierer utfra hvor i landet pakken skal sendes. Normalt 1-5 dager.

Retur på 1-2-3

Det er viktig for oss at du føler deg vel ivaretatt også etter at du har gjort en handel. Dersom du skulle være uheldig å motta en vare som ikke passer, eller fungerer som den skal, er et av våre mål å behandle din retur så effektivt og raskt som mulig. 

Hvis du ønsker å benytte deg av angrerett

1. Legg ved angreskjema og send forsendelsen tilbake til BilXtra.no, Rosenholmveien 12, 1252 OSLO (Kjøper betaler frakt, men pakker utlevert i lokal butikk kan returneres i lokal butikk)

2. Vi mottar forsendelsen og behandler denne fortløpende. 

Hvis det er BilXtra.no sin skyld at varer er feil eller må returneres

1. Send en e-post til nettbutikk@bilxtra.no

2. Motta returnummer og fraktetikett for fri frakt i brev

3. Lever pakken på nærmeste postkontor

4. Vi mottar forsendelsen og behandler denne fortløpende. 

Tilbakebetaling av returnerte varer

Vi betaler tilbake beløpet på samme måte som du betalte din ordre. Etter at din vare er mottatt tar det maksimalt 5 virkedager før pengene er tilbakebetalt.

Betalt med kort: Beløpet betales tilbake på kortet du benyttet ved betaling.

Betalt med Klarna: Hvis du ikke har betalt faktura så sletter, eller endrer vi denne, en ny fakturaen sendes som erstatter den opprinelige. Er faktura betalt overfører vi beløpet tilbake til din konto, husk å sende kontonummer med returen.

Angrerettskjema fylles ut ved retur av produkt. Sendes med forsendelsen. Produkter bestilt med levering pr. post, returneres pr. post. Har du hentet produkt i lokal butikk, kan du returnere i samme butikk uten ekstra kostnader Har du fått tilsendt pr. post skal produktet returneres pr. post. Det skal alltid fylles ut returskjema. Ta kontakt på nettbutikk@bilxtra.no, ved evt spørsmål.

Betaling og tilbakebetaling

All betaling i vår nettbutikk foregår via Klarna. Via denne løsningen kan du velge faktura med 14 dagers forfall, konto eller kortbetaling. Disse alternativene velger du, når du kommer til kassen, og fyller inn dine personalia. Kreditering gjøres også via Klarna. Vi godtar kun ubrukte varer i retur. Du har som kunde 14 dager på å gi beskjed om retur, og ytterligere 14 dager på å sende varene i retur.

Produkter som kun er tilgjengelig i lokale butikker

I butikken presenteres både produkter som selges i nettbutikken, men også en del produkter som kun er tilgjengelig for kjøp i våre lokale butikker. Dette er fordi ikke alle produkter lagerføres hos Sørensen og Balchen og da er det vanskelig for oss å sende disse til kunder. Disse er tydelig merket.

Velkommen som kunde i vår nettbutikk!

Vi håper du finner det du leter etter og tar kontakt dersom du lurer på noe. Kom gjerne med konstruktive tilbakemeldinger, da vi alltid ønsker å møte kundens behov.

Vi ønsker deg en god handel!